آسانسور و بالابر – تفاوت آسانسور و بالابر – آسانسور و بالابر هیدرولیکی + قیمت

تفاوت اسانسور و بالابر

شاید بهتر باشد به منظور آشنایی بیشتر با تفاوت آسانسور و بالابر، نخست با مفهوم این دو وسیله کاربردی آشنا شده و ویژگی های هر یک را بشناسیم. اگر شما هم جزء علاقه مندان به شناخت تفاوت آسانسور و بالابر هستید، تا پایان این مقاله با شرکت خدمات آسانسور هیدروسازان با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

1) آسانسور چیست؟

2) آسانسور کششی

3) آسانسور هیدرولیک

4) بالابر چیست؟

5) تفاوت اسانسور و بالابر چیست؟

آشنایی با آسانسور و بالابر

آسانسور چیست؟

آسانسور که امروزه استفاده از آن در مکان های مسکونی، تجاری، اداری و… رواج قابل توجهی پیدا کرده است، اتاقک متحرکی است که به منظور جا به جا شدن بین طبقات یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله کاربردی یکی از پر طرفدارترین تجهیزات حمل و نقل عمودی بوده که زمینه ساده سازی جابه جایی انسان ها و کالاها بین طبقات را فراهم می سازد. گفتنی است که یک موتور الکتریکی موجبات حرکت عمودی کابین آسانسور را مهیا می کند.

حال شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که عملکرد آسانسورها به چه صورت است؟

نخست باید بدانید که آسانسورها را در دو نوع آسانسورهای هیدرولیک و آسانسورهای کششی طبقه بندی می کنند.

آسانسور کششی

یکی از انواع آسانسور ، آسانسور کششی است. لازم به ذکر است که موتور الکتریکی به کار گرفته شده در ساختار آسانسورهای کششی به کمک سیم بکسل و سیستم متقابل وزن زمینه جا به جایی کابین بین طبقات را فراهم می سازد. در آسانسورهای کششی  وزنه تعادل و کابین درست در جهت های مخالف یکدیگر به حرکت در می آیند و بدین ترتیب آسانسور بین طبقات جا به جا می گردد.

آسانسور چیست؟

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیکی در مقابل آسانسورهای کششی قرار می گیرند. این دسته از آسانسورها برای جا به جایی نیازمند پمپی هیدرولیکی هستند که مقدار کافی از یک روغن مخصوص را به داخل پیستون قرار گرفته در زیر کابین تزریق می کند. این کار موجب حرکت رو به بالای پیستون و در نتیجه جا به جایی کابین به سمت بالا می شود. در زمان حرکت رو به پایین نیز فشردن دکمه آسانسور توسط مسافرین موجب تخلیه روغن مخصوص از داخل پیستون شده و بدین ترتیب پیستون به سمت پایین حرکت کرده و موجبات حرکت رو به پایین کابین را فراهم می سازد.

پروژه های بالابر هیدروسازان



ارائه دهنده انواع خدمات حرفه ای در زمینه آسانسور و بالابر هیدرولیک، آسانسور هیدرولیک خانگی، جک و پاوریونیت، قطعات اسانسور، آسانسور کششی، کارسیلینگ و …..

پروژه بالابر هیدرولیک 3 توقف

پروژه بالابر هیدرولیک 3 توقف

کارفرما : جناب آقای احتیاط کار نوع کاربری : بالابر هیدرولیک _ جک غیر مستقیم _ تک استیج _ 3 توقف سال اجرا : 1398 جک : کروم رومانی مشخصات فنی ...

پروژه بالابر هیدرولیک 2 توقف

پروژه بالابر هیدرولیک 2 توقف

کارفرما : جناب آقای تاج امینی نوع کاربری : بالابر هیدرولیک _ جک غیر مستقیم _ تک استیج _ 2 توقف سال اجرا : 1402 جک : کروم رومانی مشخصات فنی ...

بالابر چیست؟

بالابر یکی دیگر از کاربردی ترین ماشین هایی است که به منظور حمل نفر و یا بار در شرایط گوناگون نظیر کار در ارتفاع یا در خطوط تولید به منظور انتقال بار و هم سطح سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه بسیاری از افراد بر این باورند که بالابرها مشابه آسانسورها، لیفتراک ها و جرثقیل ها هستند، اما چنین نبوده و این ابزارها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

جالب و درعین حال لازم است بدانید که بالابرها به منظور جا به جایی مکـانیزم های گوناگـونی را مـورد استفاده قرار می دهند که با مکانیزم های به کار گرفته شده در جرثقیل ها، لیفتراک ها و آسانسورها تفاوت دارد. گفتنی است که بالابرها دارای انواع متعدد و متنوعی هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به بالابر آکاردئونی، بالابر جک مستقیم، بالابر هوم لیفت ثابت و… اشاره نمود. نوع مکانیزم به کار گرفته شده در هر یک از بالابرها تابع عوامل مختلفی همچون ظرفیت، کاربرد، محیط کاری، ایمنی، قیمت تمام شده و… می باشد.

بالابر

حال که تا حدودی با آسانسور و بالابر به عنوان دو نمونه از پر کاربردترین ماشین های امروزی آشنا شدیم، وقت آن فرا رسیده است که به معرفی و بررسی تفاوت آسانسور و بالابر بپردازیم.

شرکت آسانسور هیدروسازان تولید کننده و ارائه دهنده بهترین و تخصصی ترین قطعات آسانسور هیدرولیک مثل کارسلینگ، جک و پاوریونیت است.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط ارائه خدمات با شماره  09129631343  تماس بگیرید.

تفاوت آسانسور و بالابر چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که تفاوت آسانسور و بالابر چیست؟

در ادامه نمونه هایی از تفاوت آسانسور و بالابر را ذکر خواهیم کرد. 

امروزه استفاده از آسانسورها و بالابرها در بسیاری از مکان ها به چشم می خورد. اگرچه هر دو این ابزارها به منظور جا به جایی عمودی بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند، اما دارای تفاوت های متعدد و متنوعی هستند.

تفاوت در شکل و ظاهر

به عنوان نمونه ای از مهم ترین تفاوت آسانسور و بالابر می توان به وجود تفاوت های قابل توجه در ساختار و شکل ظاهری آن ها اشاره نمود. تفاوت آسانسور و بالابر تنها به تفاوت های ظاهری محدود نشده و این دو وسیله از نظر تکنیکی نیز دارای تفاوت های چشمگیری هستند. به گونه ای که استفاده از این دو به جای یکدیگر امکان پذیر نمی باشد.

تفاوت در سرعت حرکت

اصلی ترین تفاوت آسانسور و بالابر تفاوت در سرعت حرکت آن ها است. جالب است بدانید که سرعت بالابرها در مقایسه با سرعت آسانسورها بیشتر بوده و این ماشین ها در مدت زمان کمتری فاصله موجود میان طبقه مبدا و طبقه مقصد را طی می کنند.

تفاوت در هزینه

تفاوت آسانسور و بالابر در هزینه ها یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های موجود میان این دو ابزار کاربردی است. از آن جا که آسانسورها به سیستم های ضد سقوط مجهز بوده و ایمنی بیشتری دارند، هزینه خرید و نصب آن ها نیز بیشتر است.

تفاوت در مصرف انرژی

تفاوت آسانسور و بالابر در مصرف انرژی یکی از مهم ترین تفاوت های موجود در این زمینه می باشد. بالابرها مصرف برق کمتری داشته و از این لحاظ از آسانسورها بهتر هستند. لازم به ذکر است که امکان نصب بالابرها در فضاهای گوناگونی همچون جلوی بالکن ها، فضای بین راه پله و… میسر می باشد. این در حالی است که نصب آسانسور چنین نبوده و این ابزارها به دلیل برخورداری از تجهیزات جانبی مختلف نظیر موتور محرکه نیازمند فضای وسیع تری هستند.  

برای اینکه بتوانید با توجه به نیاز و شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید از مشاوره تخصصی یک شرکت خبره در این زمینه بهره مند شوید.

ما در شرکت آسانسور هیدروسازان درکنار شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته و در آینده متحمل هزینه های اضافی ناشی از تعمیرات و یا تعویض سیستم آسانسور خود نشوید.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ما میتوانید به یکی از 2  روش زیر عمل کنید:

1) با شماره  09129631343  تماس بگیرید.

1) نام و شماره تماس خود را در پایین همین مطلب کامنت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.